Walnut Blasting
Een veelvoorkomende methode van het reinigen van de inlaat bij benzine motoren, is Walnut Blasting. Als u merkt dat uw auto verminderd motorvermogen, motorstoringen, slecht stationair draait, dan kan het dat de inlaat vervuild is. Moderne benzine- en dieselmotoren worden voorzien van directe brandstofinspuiting waardoor de inlaat erg vervuild kan raken.


Merken en motoren waarbij een vervuilde inlaat vaak voorkomt
Een vervuilde inlaat komt bij een aantal merken en motoren het meest voor:
- Audi 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 TFSI en TSI;
- BMW 114I, 116I, 316I en 318I met 1.6 THP;
- Citroën en Peugeot 1.6 THP;
- DS 1.6 THP;
- Ford 1.0 Ecoboost;
- Mini 1.6 THP;
- Seat 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 TFSI en TSI;
- Skoda 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 TFSI en TSI;
- Volkswagen 1.2, 1.4, 1.8 en 2.0 TFSI en TSI.
Inlaat reinigen ‘’Walnut Blasting’’ proces
Bij het uitvoeren van Walnut Blasting hebben wij ons eigen stappenplan. Wij gaan eerst de inlaat demonteren om vervolgens in te schatten hoe ernstig de inlaat is vervuild. Daarna stralen wij onder hoge druk de kleppen met een walnoot granulaat. Door de straling onder hoge druk, wordt alle aanslag uit de inlaat verwijderd. Nadat alles gestraald en schoongemaakt is, monteren wij de inlaat. Vervolgens maken wij een proefrit om te testen of er geen motorstoring meldingen meer zijn en of de auto weer goed stationair loopt. Bekijk hier het uitgebreide stappenplan van het ‘’Walnut Blasting’’ proces.
Na de walnut blasting zult u merken dat de motor weer stationair loopt en het oude vermogen terug is, ook zult u merken dat het u een hoop brandstofkosten zal schelen.

